Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

1. Coming out και υπερηφάνεια


Αν ήταν να γράψω εγχειρίδιο οδηγιών για το coming out , θα είχα πολλά να κομίσω για το πώς το λες στη φίλη , στον κολλητό , στην καθηγήτριά σου , στο Διευθυντή σου ή σε συνάδελφο.  Αλλά και σε άσχετους  καμιά φορά, έτσι για να τους κόψεις τη φόρα, να πάψουν τα προξενιά με το «καλό παιδί από σπίτι».  Μια εποχή,  γύρω στα 30 μου , είχα αξιοποιήσει κάθε ευρηματική ατάκα, που αλίευα από βιβλία ή ταινίες, για να ανακοινώσω, πως το «πάω το γράμμα», όταν λύσσαζαν να με παντρέψουν.

Αναρωτιόμουν μόνο ως προς το «ταμπελάκι» που θα μου έβαζα : Να λέω  είμαι «gay» ; Μπα.. αυτός είναι όρος για άντρες. Να λέω «λεσβία» ή «ομοφυλόφιλη»;   Τέτοιοι  "σοβαροί προβληματισμοί" με απασχολούσαν. Τελικά κατέληξα να ομολογώ απλά πως «πάω με  γυναίκες» ή «ερωτεύομαι γυναίκες».

Στην  μ.Ε. (μετά Ellen )  εποχή  και κατόπιν της νομοθέτησης του Συμφώνου Συμβίωσης μεταξύ ομοφύλων σχεδόν  στις περισσότερες σύγχρονες χώρες ( η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται  στις σύγχρονες ) , το  coming out  έχει  εξελιχθεί σε μόδα ( η Ελλάδα  βέβαια είναι old fashion και classic  κατάσταση) ειδικότερα από «επώνυμους» , (λες και δεν το ξέραμε , αδερφές μου) βλέπε Ellen page  αλλά και τη Jodie Foster στα 51 της ( παρεμπιπτόντως , στα δικά μας οι ελεύθερες) μα και γενικότερα από «ανώνυμους». 

Αν πληκτρολογήσει κανείς  τη φράση “ my coming out story στο Google  ή στο YouTube , θα βρει  κάτι εκατομμύρια αποτελέσματα άρθρων και  video  ,  αρκετά εκ των οποίων είναι άκρως διασκεδαστικά και ευφάνταστα, όπως :

-Coming Out To Your Doctor!

-20 Ways To Come Out Of The Closet

-How To Come Out of the Closet, Easy Step-by-step Guide to the Big Day

-Coming Out To My Aunt LIVE On Camera!

-Coming out to Grandma!

-Coming Out To My Catholic Mother


Αγόρια και κορίτσια , νέα παιδιά με χιούμορ, διασκεδάζουν και αποδομούν την ομοφοβία και τις αγκυλώσεις  έχοντας αναγάγει το coming out σε ό,τι πιο Mainstream  υπάρχει μετά το frozen yoghurt!

    
Την προηγούμενη  βδομάδα  μου συνέβη κάτι απρόσμενο. Δεν είχα λάβει  υπόψη μου ότι υφίσταται και  «Coming out to my nephews»  λεσβιακή οδηγία και πιάστηκα αδιάβαστη! Μιλώντας με τον αγαπημένο μου 21χρονο ανιψιό για γκομενοδουλειές μιας κι ήρθε να με δει τίγκα στις πιπιλιές από την καινούργια του κατάκτηση , του είπα κάποια στιγμή : «πίστεψέ με , κάτι ξέρω από γυναίκες». Κι εκείνος είπε «το ξέρω», χαμογελώντας.

Γέλασα αμήχανα κι άρχισα τα πέρα-δώθε σκεπτόμενη , πως «ο.κ. , μεγάλωσε το παιδί όλα τα λέμε, θα καταλάβει». Άρχισα τα «ξέρεις , θέλω να σου πω κάτι» και «ξέρεις σ’αγαπάω» και  «ξέρεις η κοινωνία μας είναι υποκριτική» και «ξέρεις »…δίχως να λέω τίποτα κι όλο να πηγαινοέρχομαι.

 Ώσπου το παιδί , σηκώθηκε , με αγκάλιασε και μου είπε: «Θεία , ξέρω, αλλά μην το κάνεις να φαίνεται λες κι έκανες έγκλημα! Έχω φίλη που είναι λεσβία. Μήπως σκέφτεσαι να συγκατοικήσεις με κάποια; Εγώ θα χαρώ πάντως». 

Πώς λέμε , «Έμεινα μαλάκας;» Έτσι έμεινα . «Όχι , απλά ήθελα να το ξέρεις», του είπα. «Το ξέρω», απάντησε. «Αλλά είναι δικαίωμά σου να το λες εσύ , όταν θες κι όπου θες». Αυτό που ένιωσα ήταν ό,τι ξεστόμισα : «Είμαι περήφανη για σένα».

Αυτός ο λόγος , η υπερηφάνεια μου , ήταν η αφορμή για το ποστ αυτό. Ήταν από τις ελάχιστες φορές που ένιωσα περήφανη για άτομο , που δεν επέλεξα αλλά μου προέκυψε από συγγένεια.





Δεν υπάρχουν σχόλια: